درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر دولت ایران

آرژانتین با ارائه درخواستی از پاکستان و سریلانکا خواست تا احمد وحیدی، وزیر دولت ایران را بازداشت و برای محاکمه به آرژانتین مسترد کنند.

آرژانتین از دولت‌های پاکستان و سریلانکا خواست احمد وحیدی، وزیر کشور ایران را به دلیل نقشی که در انفجار مرکز یهودیان بوئنوس آیرس داشته است، بازداشت و برای محاکمه به آرژانتین مسترد کنند.

تقاضای آرژانتین با تکیه به درخواست این کشور از پلیس بین‌الملل برای بازداشت وحیدی در هر جای جهان، از سوی وزارت خارجه آرژانتین برای مسئولان پاکستان و سریلانکا ارسال شده است.

وزارت خارجه آرژانتین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «احمد وحیدی، وزیر کشور ایران عضوی از یک هیات ایرانی است که هم‌اکنون از پاکستان و سریلانکا بازدید می‌کند و اینترپل به درخواست بوئنوس‌آیرس، هشدار قرمز برای بازداشت او صادر کرده است.»

شایان ذکر است که احمد وحیدی در سمت فرمانده وقت سپاه قدس به‌همراه فرمانده کل سپاه، به‌دلیل انفجار مرکز یهودیان در آرژانتین در فهرست اینترپل قرار دارد و در دوره فرماندهی‌اش، تحولات بسیاری از جمله ماجرای «مک فارلین»، گروگان‌گیری و آزادی شهروندان غربی در لبنان و جنگ در بوسنی‌هرزگوین رخ داده است.